Pidä kone kehräämässä

15/08/2018 by Jarkko Puustinen

Huollon ja kunnossapidon keskeisimpiä asioita ovat reaaliaikainen ja avoin tilanneseuranta sekä vikojen ennakointi. ERP:t eli toiminnanohjausjärjestelmät ovat huollon ja kunnossapidon työkaluina usein jähmeitä ja käyttäjälisensseihin perustuvina kalliita. Lisäksi asiakkaiden ja alihankkijoiden liittäminen näihin järjestelmiin on hankalaa. Tähän on kuitenkin löydettävissä fiksuja ratkaisuja.

Pidä kone kehräämässä

Huollon ja kunnossapidon puolella täytyy aina olla askel edellä. Laitteiden ja järjestelmien pelaaminen tuo yritykselle valuuttaa kukkaroon ja pitää asiakkaat tyytyväisenä. Sen vuoksi nykypäivänä huollon ja kunnossapidon keskeisimpiä asioita ovat reaaliaikainen ja avoin tilanneseuranta sekä vikojen ennakointi. On kaikkien etu, jos vikoja ja huoltotöiden etenemistä voidaan seurata sisäisesti, mutta avoimuutta lisää se, että myös asiakkaat ja alihankkijat voivat seurata, missä mennään.

Meidän ratkaisumme tähän on Tracking Cloudin huolto- ja kunnossapito -järjestelmä. Se skaalautuu helposti erikokoisten yritysten käyttöön, ja sitä käytetäänkin laajasti sekä pienemmissä kotimaisissa yrityksissä että suurissa globaaleissa yrityksissä. Tuote on valmis, mutta räätälöitävissä yrityksen koon ja tarpeiden mukaan. Tuote perustuu kuukausimaksuun, joka määräytyy käytettävien ominaisuuksien perusteella.

Tracking Cloudin ratkaisun tarkoituksena on lisätä läpinäkyvyyttä, sillä huoltotöiden globaali seuranta paranee. Tämä mahdollistaa ennakoivan huoltotoiminnan ja sen optimoinnin. Lisäksi myös alihankkijat ja asiakkaat voidaan liittää palveluun, jolloin myös he voivat seurata huoltokohteita ja töiden etenemistä. Lisäksi asiakas voi tehdä palvelussa kätevästi huoltoihin liittyviä lisätilauksia.

Miksi Bluugo?

Siinä missä Tracking Cloud tukee läpinäkyvyyttä ja perustuu kuukausimaksuun, ERP:t eli toiminnanohjausjärjestelmät ovat huollon ja kunnossapidon työkaluina usein jähmeitä. Sisäinen läpinäkyvyys on niissä rajallinen, sillä ne eivät kykene reaaliaikaisuuteen tai globaaliin seurantaan. Lisäksi asiakkaiden ja alihankkijoiden liittäminen näihin järjestelmiin on hankalaa. Toiminnanohjausjärjestelmät perustuvat yleensä myös kalliisiin käyttäjäkohtaisiin lisensseihin.

Meidän tavoitteenamme on, että asiakas maksaa kuukausimaksua siitä, että laitteet ja järjestelmät pysyvät kunnossa. Näin asiakkaan ei tarvitse maksaa erillisiä huoltomaksuja tai olla huolissaan siitä, että laitteita yli- tai alihuolletaan. Loppujen lopuksi se säästää aikaa ja rahaa, kun toiminta on jatkuvaa.

Me Bluugo Oy:ssä pyrimme auttamaan asiakkaitamme liiketoiminnan muutoksessa huollon ja kunnossapidon puolella. Lähtökohtamme ovat liiketoiminnan tarpeet ja niihin vastaaminen, minkä vuoksi teemme tiiviisti yhteistyötä liiketoiminnan kanssa sparraillen ja ideoiden. Meillä on erittäin vankka osaaminen huollon ja kunnossapidon toiminnan sekä IT-palveluiden toimittamisen yhdistämisestä.

Tracking Cloudin huollon ja kunnossapidon ratkaisua käyttävät suomalaiset ja kansainvälistyvät yritykset, kuten Europress, ja suuret globaalit yritykset, kuten Andritz. Muita Tracking Cloudin ratkaisuja käyttävät muun muassa Fortum, Nornickel ja Swissport.

Tracking Cloudin huollon ja kunnossapidon ratkaisu pähkinänkuoressa

-Globaali tilanneseuranta

-Sisäinen läpinäkyvyys

-Ennakoiva huoltotoiminta

-Alihankkijat ja asiakkaat voivat helposti seurata huoltotöitä ja tehdä lisätilauksia

-Nopea käyttöönotto (alk. 3 vkoa)

-Pienet riskit

Jarkko Puustinen

COB, Co-Founder

+358 44 364 5044 jarkko.puustinen@bluugo.fi

Kirjoittaja

Jarkko Puustinen

COB, Co-Founder

Seasoned business digitalization and ERP professional with 25 years of hands-on experience and industry knowledge in various business areas such as aftermarket services, logistics, warehouse processes and production.

Lue lisää:

ERP

By continuing to use our website, you consent to our Privacy Policy

Accept Cookies