Nopeasti kehittyvä teknologia ja uudenlaiset älykkäät ratkaisut tarjoavat huolto- ja kunnossapitopalveluita tarjoaville yrityksille laajat mahdollisuudet liiketoimintansa tehostamiseen ja alan perinteisten haasteiden ratkaisemiseen. Oletko jo nähnyt ratkaisun, jossa asentajan ei tarvitse enää kirjata työtunteja ja eritellä kohteita?
Huolto- ja kunnossapitoprosessit ovat kriittinen osan monen yrityksen liiketoimintaa. Hyvin toteutettuna, ne mahdollistavat jatkuvan tehokkaan työskentelyn ja keskittymisen liiketoiminnan ydinprosesseihin. Kolikon kääntöpuolena, huonosti toteutetut huolto- ja kunnossapitoprosessit voivat pahimmillaan pysäyttää koko yrityksen liiketoiminnan ja aiheuttaa mittavia taloudellisia vahinkoja. Vaikka jokainen huolto- ja kunnossapitopalveluita tarjoava yritys pyrkii luonnollisesti tarjoamaan asiakkailleen mahdollisimman korkealaatuista ja luotettavaa palvelua, alan prosesseihin liittyy perinteisesti monia haasteita, kuten:
Edellä mainittujen haasteiden ratkaisemiseen on nykyään tarjolla lukemattomia eri ohjelmistoja, mutta useimmat niistä tarjoavat ainoastaan samoja vanhoja ominaisuuksia uudessa paketissa. Useat yritykset käyttävät huolto- ja kunnossapitoprosessien hallintaan edelleen kankeita toiminnanohjausjärjestelmiä, joiden ominaisuudet eivät ole juurikaan kehittyneet viimeisen 10 vuoden aikana ja jotka eivät tue uusien teknologioiden, kuten IoT:n hyödyntämistä. Kankeiden järjestelmien kanssa painimiseen kuluu paljon työntunteja ja useissa tapauksissa käyttäjäkohtaiset lisenssimaksut nostavat palveluiden käyttökustannukset pilviin. Kuulostaako tutulta?
Bluugon asiantuntijoilla on pitkä käytännön kokemus älykkäiden ratkaisujen kehittämisestä huollon ja kunnossapidon alalle – tiedämme käytännön tasolla, mikä toimii ja mikä ei. Tähän kokemukseen ja vahvaan teknologiaosaamiseemme pohjautuen, olemme kehittäneet uuden ainutlaatuisen ratkaisun, Tracking Cloudin, joka vastaa tehokkaasti huolto- ja kunnossapitoalan perinteisiin haasteisiin. Ratkaisumme on suunniteltu erityisesti yrityksille, joiden asentajat liikkuvat paljon eri kohteissa esimerkiksi tehdaskunnossapidon tai kenttähuollon tehtävissä. Huollettavat kohteet voivat olla joko asiakkaan laitteita tai omia.
Tracking Cloud™ hyödyntää uusinta IoT-teknologiaa ja kehittyneitä älykkäitä ratkaisuja tehokkaaseen huolto- ja kunnossapitopalveluiden hallintaan. Palvelumme avulla seuraat ja hallitset prosessien läpivientiä kootusti yhden helppokäyttöisen alustan kautta ja jaat vaivattomasti reaaliaikaista tieto eri toimijoille. Voit kytkeä mukaan kaikki sidosryhmäsi – asiakkaat, työnjohdon, asentajat ja alihankkijat. Valmiiden rajapintojen avulla, voit yhdistää Tracking Cloudin muihin käytössäsi oleviin järjestelmiin, kuten taloushallinnon ohjelmistoihin sekä CRM- ja ERP-järjestelmiin.
Älykkäiden ratkaisujen ja uusimman IoT-teknologian avulla, voit kerätä tehokkaasti tietoa kaikesta toiminnastasi, muuttaa reaktiivisia toimintoja ennakoiviksi ja automatisoida prosessejasi. Luotettava data tukee päätöksentekoasi, auttaa tunnistamaan liiketoimintasi pullonkaulat ja optimoimaan prosessejasi jatkuvasti.
Tracking Cloud™ sisältää valmiina kaiken tarvittavan teknologian, ohjelmistot ja laitteiston, mutta voimme myös hyödyntää jo käytössä olevia ratkaisuja ja järjestelmiä. Alla on listattuna Tracking Cloudin ominaisuuksia:
Jokaisella huolto- ja kunnossapitopalveluita tarjoavalla yrityksellä on omat yksilölliset piirteensä ja tarpeensa, jonka vuoksi yhden, kaikille sopivan ratkaisun kehittäminen ei ole järkevä lähestymistapa – harva tarvitsee kaikkia tarjolla olevia ominaisuuksia, teknologioita ja työkaluja. Tästä huolimatta, useat ratkaisuntarjoavat myyvät palveluitaan ennalta määriteltyinä kokonaisuuksina, jolloin asiakkaat maksavat turhaan myös ominaisuuksista, jotka eivät ole heille hyödyllisiä.
Me Bluugolla teemme asiat toisella tavalla. Autamme asiakkaitamme valitsemaan juuri heille parhaiten sopivat työkalut, ominaisuudet ja teknologiat tapauskohtaisesti. Tracking Cloudin käyttömaksu muodostuu valittujen ominaisuuksien perusteella, ilman erillisiä maksuja käyttäjäkohtaisista lisensseistä – et siis maksa mistään turhasta.
Lue lisää hinnoittelustamme tuotesivuillamme.
Tarve huoltotoimenpiteelle ilmenee
Älykkäiden sensorien ja IoT-teknologian avulla, yrityksesi huoltopiiriin kuuluvista laitteista voidaan kerätä jatkuvasti dataa esimerkiksi lämpötilasta, ilmankosteudesta, kiihtyvyydestä ja sijainnista. Määritettyjen raja-arvojen ylittyessä, laite lähettää Tracking Cloudiin automaattisen hälytyksen huoltotoimenpiteen tarpeesta. Vaihtoehtoisesti, asiakas voi myös ilmoittaa huoltotarpeesta Tracking Cloudin palveluportaalin kautta
Huoltotyön automaattinen delegointi
Kun ilmoitus huoltotarpeesta on vastaanotettu, työ delegoidaan lähimmälle vapaana olevalle asentajalle Tracking Cloudin välityksellä. Työkeikan aikataulu priorisoidaan perustuen toimenpiteen kiireellisyyteen ja kyseisen asiakkaan huoltosopimuksen ehtoihin - Tracking Cloudin älykkäiden ominaisuuksien ansiosta, koko prosessi voidaan toteuttaa täysin automatisoidusti. Työnjohto näkee reaaliajassa jokaisen huoltotyön ja asentajan statuksen ja asiakkaat voivat seurata töiden etenemistä itsenäisesti Tracking Cloudin välityksellä
Asentaja vastaanottaa työkeikan
Asentaja vastaanottaa ilmoituksen hänelle delegoidusta työkeikasta ja siihen liittyvät olennaiset tiedot, kuten aikataulun, kohteen sijainnin, reittiohjeet, kyseessä olevan laitteen ja toimenpiteen kuvauksen sekä asiakkaan yhteyshenkilön tiedot. Ilmoitukset voidaan toteuttaa esimerkiksi tekstiviestillä tai push-ilmoituksella. Asentajat näkevät reaaliajassa kaikki heille määritetyt työkeikat suoraan Tracking Cloudista. Palvelumme kuluttajatasoinen käyttöliittymä on suunniteltu selkeäksi ja helppokäyttöiseksi.
Suoritetun työn raportointi
Kun huoltotoimenpide on suoritettu, asentaja kirjaa siihen liittyvät tiedot, kuten työajan, varaosakirjaukset ja toimenpiteen kuvauksen Tracking Cloudiin suoraan mobiilissa. Töiden raportoinnissa voidaan hyödyntää älykkäitä ratkaisuja, kuten GPS-sijaintia, Geofencingiä, RFID-tunnisteita ja aikaleimoja, jolloin esimerkiksi työnkeikan aloitus- ja lopetusajat kirjautuvat palveluumme täysin automaattisesti. Offline-kyvykkyyden ansiosta, Tracking Cloudin käyttö onnistuu, vaikka verkkoyhteyttä ei olisi saatavilla. Kun yhteys muodostetaan uudelleen, päivitetyt tiedot synkronoituvat automaattisesti.
Automaattinen laskutus
Tracking Cloud™ lähettää automaattisesti raportoituun työhön liittyvät laskutustiedot suoraan yrityksen taustajärjestelmiin. Mikäli kyseessä on ulkoinen asiakas, voidaan lasku muodostaa automaattisesti heti työn päätyttyä ja tulostaa asiakkaalle. Tarvittaessa, raportoidut työt voidaan ohjata erilliseen töiden hyväksyntään ennen laskutuksen toteuttamista.
Kerromme mielellämme lisää Tracking Cloudista ja sen tuomista mahdollisuuksista – ota meihin yhteyttä, niin sovitaan teille sopiva ajankohta ilmaiseen konsultointiin joko puhelimitse tai paikan päällä. Asiantuntijamme auttavat teitä kartoittamaan, miten yrityksenne huollon ja kunnossapidon prosesseja voidaan tehostaa parhaalla mahdollisella tavalla.
Voitte myös lukea lisää Huolto- ja kunnossapitoratkaisuistamme uudelta Tracking Cloud™ -tuotesivultamme.